Η απόσβεση στο υγραέριο είναι απλή

«Αθάνατο» το LPG με σωστό service
18/09/2017
Γιατί αυξάνονται τα αυτοκίνητα που αρπάζουν φωτιά εν κινήσει στην Ελλάδα
14/11/2017
Προβολή όλων

Η απόσβεση στο υγραέριο είναι απλή

Είναι οικονομικό

Η οικονομία στην τσέπη είναι το σημαντικότερο πλεονέκτημα της υγραεριοκίνησης αφού μειώνονται τα έξοδα της μετακίνησης κατά 40-50% περίπου, κυρίως γιατί και το LPG κοστίζει φθηνότερα από τη αμόλυβδη.

Ενδεικτικά, το κόστος της αμόλυβδης/λίτρο την ώρα που γραφόντουσαν αυτές οι γραμμές ήταν 1,50 ευρώ/λτ. και του LPG 0,78 ευρώ/λτ., δηλαδή αυτήν την περίοδο το LPG κοστίζει περίπου το μισό σε σχέση με τη βενζίνη! Το κόστος ενός συστήματος LPG ποικίλλει, με τον κινητήρα, τα περιφερειακά μέρη κτλ., όμως ξεκινάει περίπου από τα 500 ευρώ.

Απόσβεση στον πρώτο χρόνο, σου μένουν και στην τσέπη

Πλέον με την τιμή του υγραερίου κίνησης να διαμορφώνεται στα 0,78 ευρώ/λίτρο, παρουσιάζοντας το χαμηλότερο όριο των τελευταίων ετών, τα συνολικά έξοδα κίνησης περιορίζονται ετησίως σε 1.000 περίπου. Ένας μέσος οδηγός διανύει σε ετήσια βάση περίπου 15.000 χιλιόμετρα και το αυτοκίνητό του παρουσιάζει μέση κατανάλωση 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Επίσης, διευκρινίζουμε ότι, η συγκεκριμένη τιμή κατανάλωσης αυξάνεται κατά 15% περίπου στην περίπτωση του υγραερίου (δηλαδή διαμορφώνεται στα 9,2 λίτρα/100 χλμ.). Έτσι, για την κίνηση με υγραέριο, θα χρειαστεί σε ετήσια βάση περίπου 1.000 ευρώ, τη ίδια στιγμή που το κόστος κίνησης με αμόλυβδη διαμορφώνεται στα 1.700 περίπου ευρώ (τιμή βενζίνης 1,50 ευρώ/λίτρο).
Αρα, σε ετήσια βάση, το όφελος διαμορφώνεται στα 700 περίπου ευρώ.

Δηλαδή, θα έχουμε αποσβέσει τα χρήματα που δώσαμε για την τοποθέτηση του κιτ υγραερίου στο αυτοκίνητό μας στο χρόνο πάνω και θα έχουμε βάλει και στην τσέπη, αφού η τοποθέτηση ενός κιτ LPG, όπως προείπαμε, ξεκινά από τα 500 ευρώ για ένα 4κύλινδρο κινητήρα.

Πρατήρια βρίσκεις παντού

Η ραγδαία αύξηση στην κατανάλωση υγραερίου, η οποία οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην εισαγωγή της υγραεριοκίνησης στα αυτοκίνητα, πυροδότησε μια έκρηξη στον τομέα των εταιρειών διακίνησης και διάθεσης υγραερίου. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν αρκετές εταιρείες που διαθέτουν υγραέριο κίνησης και διαθέτουν τα δικά τους πρατήρια, καθώς και αρκετές που συστεγάζονται σε πρατήρια άλλων εταιρειών, είτε ως πάροχοι, είτε τοποθετώντας τις αντλίες τους στα δικά τους πρατήρια.

Είναι οικολογικό
Το υγραέριο έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε διοξείδιο του άνθρακα. Συγκεκριμένα, υπολογίζεται πως ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιεί υγραέριο, εκπέμπει περίπου 12% λιγότερο CO2, μέχρι και 80% λιγότερα οξείδια του αζώτου, 20% με 40% λιγότερους υδρογονάνθρακες και αντίστοιχα μειωμένη ποσότητα μονοξειδίου του άνθρακα, σε σύγκριση με το αν η καύση γινόταν με βενζίνη.

Βασικά κλειδιά: Επιλογή συστήματος, εξειδικευμένος εγκαταστάτης, πιστοποιημένη ποιότητα

– Η επιλογή του συστήματος. Όπως επιβεβαιώνεται πλέον και από την εμπειρία των εγκαταστατών, δεν ταιριάζουν όλα τα συστήματα σε όλους τους τύπους κινητήρων και θα πρέπει να βρεθεί το σύστημα που ταιριάζει στο δικό σας αυτοκίνητο. Κάθε κατασκευαστής συστήματος LPG άλλωστε, έχει δημιουργήσει μια «μαύρη» λίστα, η οποία αναφέρει επακριβώς, αν το εν λόγω σύστημα, ταιριάζει ή δεν ταιριάζει στο αυτοκίνητό σας.

– Ο εξειδικευμένος εγκαταστάτης. Η εμπειρία και η εξειδίκευση του συνεργείου και του εγκαταστάτη, είναι εξίσου σημαντική με την ποιότητα του συστήματος και με βάση αυτά τα προσόντα θα πρέπει να γίνεται και η επιλογή τους.

– Η κατάσταση της μηχανής. Σύμφωνα με τους ειδικούς, αρκετές από τις δυσλειτουργίες των υγραεριοκίνητων, σχετίζονται με την κατάσταση της μηχανής πριν την μετατροπή παρά με το ίδιο το σύστημα υγραεριοκίνησης.
Ένα μεγάλο ποσοστό των περιπτώσεων αφορά την αδυναμία του συστήματος ανάφλεξης, το οποίο πρέπει πάντα να είναι σε καλή κατάσταση. Καλό θα είναι λοιπόν, πριν από την μετατροπή σε υγραεριοκίνηση, να εξεταστεί και το ενδεχόμενο αλλαγής με καινούργια μπουζί, ενώ θα πρέπει να τηρούνται τα προγραμματισμένα service του συτήματος.

– Η πιστοποιημένη ποιότητα. Σημαντικό είναι επίσης, να θυμάστε ότι όλα τα μέρη του συστήματος μετατροπής μπορούν και πρέπει να είναι πιστοποιημένα. Ακόμη και μικρά ανταλλακτικά όπως κλίπς και άλλα αναλώσιμα, έχουν τη δυνατότητα να επιβεβαιώσουν την ποιότητά τους και τη συμβολή τους στη μετέπειτα σωστή λειτουργία του συστήματος.

Πηγή: autotriti.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.