Φυσικό αέριο ή Υγραέριο;
07/09/2017«Αθάνατο» το LPG με σωστό service
18/09/2017Είναι οικονομικό
Η οικονομία στην τσέπη είναι το σημαντικότερο πλεονέκτημα της υγραεριοκίνησης αφού μειώνονται τα έξοδα της μετακίνησης κατά 40-50% περίπου, κυρίως γιατί και το LPG κοστίζει φθηνότερα από τη αμόλυβδη. Ενδεικτικά, το κόστος της αμόλυβδης/λίτρο την ώρα που γραφόντουσαν αυτές οι γραμμές ήταν 1,50 ευρώ/λτ. και του LPG 0,78 ευρώ/λτ., δηλαδή αυτήν την περίοδο το LPG κοστίζει περίπου το μισό σε σχέση με τη βενζίνη! Το κόστος ενός συστήματος LPG ποικίλλει, με τον κινητήρα, τα περιφερειακά μέρη κτλ., όμως ξεκινάει περίπου από τα 500 ευρώ. Σε κάθε περίπτωση η απόσβεσή του είναι γρήγορη όπως θα διαβάσετε αναλυτικότερα αμέσως πιο κάτω.
Αυξάνει την αυτονομία
Το πόσο αυξάνεται η αυτονομία ενός οχήματος με κιτ υγραερίου εξαρτάται από την δεξαμενή που θα επιλεχθεί. Πάντως, αν η χωρητικότητά της είναι στα 40 λίτρα (μέσος όρος), τότε με δεδομένο ότι ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο καίει 1 λτ./10 χλμ., τότε η αυτονομία αυξάνεται κατά 350 περίπου χιλιόμετρα (η δεξαμενή δεν γεμίζει στο 100%). Έτσι, μαζί με το ντεπόζιτο βενζίνης η αυτονομία μπορεί να αγγίξει τα 1.000 χιλιόμετρα, παραπάνω δηλαδή από όσα θα χρειαστείτε κατά τις καλοκαιρινές διακοπές στο νησί, αν και στην πράξη έχει αποδειχθεί ότι με την βενζίνη κάποιος θα κινηθεί σε ελάχιστες περιπτώσεις. Το πραγματικό όφελος έρχεται όταν καις LPG.
Συμβάλλει στη μακροζωία του κινητήρα
Το υγραέριο, επειδή δεν περιέχει μόλυβδο, έχει ως άμεσο αποτέλεσμα την καλύτερη και καθαρότερη καύση που συνεπάγεται εσωτερικά μέρη με μικρότερες τριβές και άρα, μεγαλύτερη μακροζωία του κινητήρα. Ωστόσο, πρέπει να λαμβάνονται κάποιες προφυλάξεις στο service, ώστε να μην τρέχετε μετά.
Είναι οικολογικό
Το υγραέριο έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε διοξείδιο του άνθρακα. Συγκεκριμένα, υπολογίζεται πως ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης που χρησιμοποιεί υγραέριο, εκπέμπει περίπου 12% λιγότερο CO2, μέχρι και 80% λιγότερα οξείδια του αζώτου, 20% με 40% λιγότερους υδρογονάνθρακες και αντίστοιχα μειωμένη ποσότητα μονοξειδίου του άνθρακα, σε σύγκριση με το αν η καύση γινόταν με βενζίνη.
4 σημεία-κλειδιά για καλή μετατροπή
– Η επιλογή του συστήματος. Όπως επιβεβαιώνεται πλέον και από την εμπειρία των εγκαταστατών, δεν ταιριάζουν όλα τα συστήματα σε όλους τους τύπους κινητήρων και θα πρέπει να βρεθεί το σύστημα που ταιριάζει στο δικό σας αυτοκίνητο. Κάθε κατασκευαστής συστήματος LPG άλλωστε, έχει δημιουργήσει μια «μαύρη» λίστα, η οποία αναφέρει επακριβώς, αν το εν λόγω σύστημα, ταιριάζει ή δεν ταιριάζει στο αυτοκίνητό σας.
– Ο εξειδικευμένος εγκαταστάτης. Η εμπειρία και η εξειδίκευση του συνεργείου και του εγκαταστάτη, είναι εξίσου σημαντική με την ποιότητα του συστήματος και με βάση αυτά τα προσόντα θα πρέπει να γίνεται και η επιλογή τους.
– Η κατάσταση της μηχανής. Σύμφωνα με τους ειδικούς, αρκετές από τις δυσλειτουργίες των υγραεριοκίνητων, σχετίζονται με την κατάσταση της μηχανής πριν την μετατροπή παρά με το ίδιο το σύστημα υγραεριοκίνησης.
Ένα μεγάλο ποσοστό των περιπτώσεων αφορά την αδυναμία του συστήματος ανάφλεξης, το οποίο πρέπει πάντα να είναι σε καλή κατάσταση. Καλό θα είναι λοιπόν, πριν από την μετατροπή σε υγραεριοκίνηση, να εξεταστεί και το ενδεχόμενο αλλαγής με καινούργια μπουζί, ενώ θα πρέπει να τηρούνται τα προγραμματισμένα service του συτήματος.
– Η πιστοποιημένη ποιότητα. Σημαντικό είναι επίσης, να θυμάστε ότι όλα τα μέρη του συστήματος μετατροπής μπορούν και πρέπει να είναι πιστοποιημένα. Ακόμη και μικρά ανταλλακτικά όπως κλίπς και άλλα αναλώσιμα, έχουν τη δυνατότητα να επιβεβαιώσουν την ποιότητά τους και τη συμβολή τους στη μετέπειτα σωστή λειτουργία του συστήματος.
Σου μένουν 700 ευρώ στην τσέπη το χρόνο
Πλέον με την τιμή του υγραερίου κίνησης να διαμορφώνεται στα 0,78 ευρώ/λίτρο, παρουσιάζοντας το χαμηλότερο όριο των τελευταίων ετών, τα συνολικά έξοδα κίνησης περιορίζονται ετησίως σε 1.000 περίπου. Ένας μέσος οδηγός διανύει σε ετήσια βάση περίπου 15.000 χιλιόμετρα και το αυτοκίνητό του παρουσιάζει μέση κατανάλωση 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Επίσης, διευκρινίζουμε ότι, η συγκεκριμένη τιμή κατανάλωσης αυξάνεται κατά 15% περίπου στην περίπτωση του υγραερίου (δηλαδή διαμορφώνεται στα 9,2 λίτρα/100 χλμ.). Έτσι, για την κίνηση με υγραέριο, θα χρειαστεί σε ετήσια βάση περίπου 1.000 ευρώ, τη ίδια στιγμή που το κόστος κίνησης με αμόλυβδη διαμορφώνεται στα 1.700 περίπου ευρώ (τιμή βενζίνης 1,50 ευρώ/λίτρο).
Αρα, σε ετήσια βάση, το όφελος διαμορφώνεται στα 700 περίπου ευρώ. Δηλαδή, θα έχουμε αποσβέσει τα χρήματα που δώσαμε για την τοποθέτηση του κιτ υγραερίου στο αυτοκίνητό μας στο χρόνο πάνω και θα έχουμε βάλει και στην τσέπη, αφού η τοποθέτηση ενός κιτ LPG, όπως προείπαμε, ξεκινά από τα 500 ευρώ για ένα 4κύλινδρο κινητήρα.
Γεμίζεις καύσιμο παντού
Η ραγδαία αύξηση στην κατανάλωση υγραερίου, η οποία οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην εισαγωγή της υγραεριοκίνησης στα αυτοκίνητα, πυροδότησε μια έκρηξη στον τομέα των εταιρειών διακίνησης και διάθεσης υγραερίου. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν αρκετές εταιρείες που διαθέτουν υγραέριο κίνησης και διαθέτουν τα δικά τους πρατήρια, καθώς και αρκετές που συστεγάζονται σε πρατήρια άλλων εταιρειών, είτε ως πάροχοι, είτε τοποθετώντας τις αντλίες τους στα δικά τους πρατήρια.
Πηγή: autotriti.gr