Πάει παντού το φυσικό αέριο στη Θεσσαλία και την Λάρισα με νέες επενδύσεις
30/01/2017Φουλάρουν «διπλά» οι οδηγοί με φυσικό αέριο κίνησης
27/03/2017Μετά την εκτεταμένη φοροδιαφυγή και λαθρεμπορία στο ντίζελ κίνησης και θέρμανσης και στην αμόλυβδη βενζίνη το όργιο του λαθρεμπορίου και της φοροδιαφυγής επεκτείνεται τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου των καυσίμων, και στο υγραέριο κίνησης και θέρμανσης, καθώς αποκτούν πλέον σημαντικό κομμάτι της αγοράς των καυσίμων.
Ωστόσο, η επιβολή δασμών στο υγραέριο κίνησης έφερε, όπως καταγγέλουν στελέχη μεγάλων και νόμιμων εταιρειών, την εξαπάτηση των καταναλωτών από την πίσω πόρτα καθώς αντί για υγρέριο κίνησης αρκετοί πρατηριούχοι τούς πωλούν το φθηνότερο, λόγω χαμηλότερης φορολογίας, βιομηχανικό υγραέριο που προμηθεύονται λαθραία με τη μεσολάβηση συνεργών τους και σε μεγάλες ποσότητες από την παράνομη αγορά των καυσίμων.
Από την παράνομη και λαθραία αυτή διακίνηση και πώληση ως υγραερίου κίνησης βιομηχανικού υγραερίου ή ακόμη και του υγραερίου θέρμανσης, καθώς κοστίζει 0,21 ευρώ το λίτρο χαμηλότερα από το υγραέριο κίνησης οι επιτήδειοι μεταφορείς ή πρατηριούχοι γλιτώνουν την καταβολή στο Δημόσιο φόρων και δασμών, με αποτέλεσμα τα διαφυγόντα έσοδα για τα ταμεία του κράτους να ξεπερνούν ετησίως τα 20 εκατ. ευρώ.
Εκτός των παραπάνω οικονομικών παραμέτρων, όπως καταγγέλεται από στελέχη εταιρειών, αρκετά πρατήρια υγραερίου πωλούν το υγραέριο κίνησης σε ιδιαίτερα χαμηλή τιμή γεγονός που δεν δικαιολογείται λόγω των μεταφορικών και των χαμηλού περιθωρίου κέρδους. Ωστόσο, οι επιτήδειοι πρατηριούχοι κερδίζουν καθώς πωλούν σε μεγάλες ποσότητες το φθηνότερο βιομηχανικό υγραέριο ή το υγραέριο θέρμανσης,ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που έχουν ακόμη και πειραγμένες τις αντλίες τους με αποτέλεσμα να εξαπατούν τους πελάτες τους τροφοδοτώντας τους με μικρότερες ποσότητες από αυτές που ζήτησαν να προμηθευτούν.
Αποτέλεσμα οι μεν επιτήδειοι πρατηριούχοι υγραερίου να κερδοσκοπούν, ενώ από την άλλη οι πελάτες τους αντί για ποιοτικό υγραέριο κίνησης να προμηθεύονται βιομηχανικό υγραέριο χαμηλών προδιαγραφών και κακής ποιότητας που οδηγεί σε χαμηλή απόδοση του Ι.Χ.Εξ αιτίας όλων αυτών, παράγοντες της αγοράς υγραερίου, ζητούν να ληφθούν άμεσα μέτρα ελέγχου από την πολιτεία με εκπαιδευμένους ελεγκτές και να τοποθετηθεί όπως ισχύει για τα άλλα καύσιμα (πετρέλαιο,βενζίνη κλπ)το σύστημα εισροών και εκροών σε όλο το σύστημα τροφοδοσίας,διακίνησης και πώλησης του υγραερίου κίνησης.
Πηγή: newpost.gr