Φουλάρουν «διπλά» οι οδηγοί με φυσικό αέριο κίνησης

Όργιο φοροδιαφυγής και στο υγραέριο κίνησης – Το Δημόσιο χάνει ετησίως 20 εκατ. ευρώ
06/03/2017
Μετατρέψτε το συμβατικό σας όχημα σε διπλού καυσίμου
18/04/2017
Όργιο φοροδιαφυγής και στο υγραέριο κίνησης – Το Δημόσιο χάνει ετησίως 20 εκατ. ευρώ
06/03/2017
Μετατρέψτε το συμβατικό σας όχημα σε διπλού καυσίμου
18/04/2017
Προβολή όλων

Φουλάρουν «διπλά» οι οδηγοί με φυσικό αέριο κίνησης

Διπλασιάστηκε μέσα σε ένα χρόνο η ζήτηση φυσικού αερίου ανεβάζοντας σε ικανοποιητικά επίπεδα την κατανάλωση και δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για επίσπευση των διαδικασιών για το άνοιγμα της αεριοκίνησης.

Το 2016 η κατανάλωση φυσικού αερίου κίνησης κατέγραψε αύξηση κατά 220% και διαμορφώθηκε στα 1.361.000 κιλά φυσικού αερίου έναντι των 640.000 κιλών που πωλήθηκαν τα 2015.

Η διεύρυνσης της χρήσης του φυσικού αερίου επιφέρει οφέλη για όλους τους άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενους κλάδους όπως είναι τα ο κλάδος καυσίμων, τα πρατήρια, τα συνεργεία αυτοκινήτων και οι αυτοκινητοβιομηχανίες οι οποίες αυξάνουν την παραγωγή οχημάτων που κινούνται με CNG.
Φθηνότερες μετακινήσεις

Όσον αφορά στην αεριοκίνηση, η τιμή του φυσικού αερίου είναι περίπου 65% χαμηλότερη σε σύγκριση με τη βενζίνη, 25%-30% χαμηλότερη σε σύγκριση με το πετρέλαιο και περίπου 40% χαμηλότερη σε σύγκριση με το LPG. Ως προς την απόδοση του καυσίμου ένα κιλό φυσικό αέριο κίνησης περιέχει πολύ περισσότερη ενέργεια σε σχέση με ένα λίτρο από όλα τα άλλα υγρά καύσιμα. Ενεργειακά ισοδυναμεί με 1,6 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης, 1,3 λίτρα πετρελαίου και 2 λίτρα υγραερίου.

Ακόμη, το φυσικό αέριο είναι το πιο καθαρό εναλλακτικό καύσιμο, εκπέμποντας ως 30% λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου σε σχέση με τα οχήματα βενζίνης και πετρελαίου. Ένα όχημα φυσικού αερίου που λειτουργεί σε σχετικά υψηλά φορτία συνήθως εκπέμπει περίπου 25% λιγότερο CO2 από ένα παρόμοιο όχημα που λειτουργεί με βενζίνη ή diesel.

Σύμφωνα με τη Navigant Research μέχρι το 2026 αναμένεται να έχουν κατασκευαστείς 40.000 σταθμοί ανεφοδιασμού φυσικού αέριου διεθνώς ενώ σήμερα στην Ευρώπη τα πρατήρια CNG έχουν ξεπεράσει τα 4.500 για να καλύψουν την ζήτηση των 2.000.000 οχημάτων φυσικού αερίου που κυκλοφορούν στους δρόμους των ευρωπαϊκών πόλεων.

Όπως αναφέρει ο ευρωπαϊκός οργανισμός NGVA, στην Ιταλία υπάρχουν 1046 σταθμοί ανεφοδιασμού, η  Γαλλία επεκτείνει τις υποδομές της καθώς με βάσει τις τάσεις στην εσωτερική αγορά, μέχρι το 2020 θα πρέπει να έχει ιδρύσει άλλα 250 πρατήρια CNG και LNG για να καλύψει τη ζήτηση. Ακόμη, η Τσεχία, κατά το τελευταίο διάστημα κατέγραψε άνοδο 10% στη χρήση του φυσικού αερίου ως καυσίμου κίνησης ενώ η αεριοκίνηση υποστηρίζεται από κυβερνητικές πρακτικές όπως είναι η χρηματοδότηση για αγορά λεωφορείων CNG. Το 2015 προστέθηκαν άλλα 2.750 νέα επιβατηγά αυτοκίνητα τα οποία κυκλοφορούν σε όλη τη χώρα. Ανάλογες επιδοτήσεις έχει και η Ισπανία, η οποία διαθέτει 16,6 εκατ. ευρώ για το πρόγραμμα MOVEA το οποίο προωθεί τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων με επιδοτήσεις που μπορεί να φθάσουν και τα 20.000 ευρώ (για φορτηγά και λεωφορεία).

Στην Ελλάδα πρατήρια λιανικής πώλησης για τον ανεφοδιασμό οχημάτων με κινητήρα φυσικού αερίου λειτουργούν στην Αττική, στην Κηφισιά (Λ. Κηφισίας 264), στην Ν. Φιλαδέλφεια (8ο Χλμ Εθνικής Αθηνών Θες/νίκης), στην Ανθούσα (1ο χλμ Λ. Ανθούσας) και στα Άνω Λιόσια (Καραϊσκάκη και Νικηταρά). Ακόμη, στη Θεσσαλονίκη, στην Πυλαία (Λ. Γεωργικής Σχολής 128) και στην Νέα Μαγνησία (Κων/νου Καραμανλή 136, Ιωνία), στη Λάρισα (Οδός Βόλου 65), στο Βόλο (Οδός Λαρίσης 202) και τη Λαμία (6ο χλμ Π.Ε.Ο. Λαμίας Στυλίδας). Παράλληλα, ένα νέο πρατήριο βρίσκεται στον Αγ. Ιωάννη Ρέντη, στην οδό Καναπιτσερή 12 & Ηλ. Βενέζη 4 (Πρατήριο ΕΚΟ – Μ. Κρητικός & ΣΙΑ Ε.Ε.) και σε λίγες μέρες στο Κορωπί επί της οδού Μαρκοπούλου.

Ώθηση στην αεριοκίνηση δίνει το νέο θεσμικό πλαίσιο για τα εναλλακτικά καύσιμα

Περαιτέρω ώθηση στην αεριοκίνηση δίνει το νέο νομοσχέδιο για τα εναλλακτικά καύσιμα το οποίο ενσωματώνει την Κοινοτική Οδηγία που αφορά στην ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων.

Με την πρόσφατη ψήφιση του νομοσχεδίου ενσωματώνεται στο εθνικό δίκαιο η ευρωπαϊκή οδηγία για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, την απλοποίηση της διαδικασίας αδειοδότησης κ.ά. διατάξεις πρατηρίων παροχής καυσίμων και ενέργειας και όπως ενημέρωσε ο αρμόδιος υπουργός, Χρήστος Σπίρτζης, η χώρα μας καθίσταται η έκτη χώρα μεταξύ των 27, που εναρμονίζεται με την ευρωπαϊκή οδηγία για την διεύρυνση της αγοράς καυσίμων πέραν των πετρελαιοειδών.

Το νομοσχέδιο προωθεί πρωτοβουλίες χρήσης «πράσινων καυσίμων» στις δημόσιες συγκοινωνίες με σκοπό τη μείωση των εκπομπών ρύπων ενώ προβλέπονται και άλλα μέτρα όπως είναι η προνομιακή πρόσβασή τους σε ζώνες περιορισμένης πρόσβασης, πολιτική στάθμευσης, ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας, στοιχεία που προβλέπεται ότι θα επιφέρουν αύξηση της ζήτησης για οχήματα νέων τεχνολογιών και μη συμβατικά καύσιμα. Η εξέλιξη αυτή εκτιμάται ότι θα δώσει ώθηση σε όλους τους άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενους κλάδους όπως είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες, τα συνεργεία, τα πρατήρια, οι τεχνικοί και οι ειδικοί επιστήμονες ενώ η χώρα μας έχει τη δέσμευση  έως τον Νοέμβριο του 2019, να παρουσιάσει τις πρωτοβουλίες της σε σχετική έκθεση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με στόχο την προώθηση των εναλλακτικών καυσίμων.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι ένα Volkswagen Passat χρειάζεται φυσικό αέριο αξίας κάτω από 17,5 ευρώ για τη διαδρομή Αθήνα-Κατερίνη, όταν η αντίστοιχη τιμή για τη βενζίνη υπολογίζεται να είναι ακόμη και τριπλάσια. Ακόμη, το Fiat Panda Natural Power μπορεί να διανύσει 1148χλμ (με συνδυασμό των ρεζερβουάρ βενζίνης και φυσικού αερίου), ενώ η οικονομία καυσίμου μπορεί να ξεπεράσει το 60% με τη χρήση φυσικού αερίου, έναντι της βενζίνης.

Πηγή: huffingtonpost.gr

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.